- Det er sgu meget sejt, egentlig
- for 6 dage siden
- 2 min læsning

Mads Fredsøe tog en stor skalp i weekenden, hvor det blev til karrierens første heatsejr i EMX250. Andet heat gik derefter ikke som håbet, men der var mange positiver at tage med videre for danskeren, der beviste at han har tempoet til at være bedst på dagen. Her er hans egne ord om dagen i Teutschenthal.
Mads Fredsøe: "Første EM-heatsejr føles rigtig godt, må jeg sige. Jeg fik en god start som 3'er og kom hurtigt op på førstepladsen. Jeg synes det var lidt både og, at føre hele heatet. Der var selvfølgelig ingen jord man skulle spise, men man havde lige pludselig også lidt stress på bagfra og mere tid til at tænke. Men jeg håndterede det godt, synes jeg, førte alle omgange, og sluttede på toppen. Første EM-heatsejr for mig og teamet, så vi var alle rigtig glade om lørdagen. Søndagen var en anden historie må man sige ... Der var lagt op til et forholdsvis “nemt” podie, men kaos startede allerede på prøveomgangen, hvor min kobling ikke virkede ordenligt på første-crosseren. Så jeg måtte skifte crosser og komme i gang med mudderræset. Jeg kom okay afsted, men min crosser begyndte at hænge i forbremsen. Det blev værre og værre, og jeg ender med at vælte og kan ikke gennemføre heatet. Jeg synes det er totalt ærgerligt selvfølgelig, men endnu mere fordi jeg føler det faktisk ikke ligger på min banehalvdel. Jeg føler jeg har mistet vigtige point og lidt metal, for ting ude af mine hænder her på det sidste. Men jeg tager lørdagen med mig, når jeg har medvind vinder jeg EM-heat - og det er sgu meget sejt, egenlig. Ikke alle kan sige de har gjort det. Vi er på farten, og skal køre i Letland næste weekend, så der er endnu en mulighed."






